< Terug naar vorige pagina

Project

Pedagogisch-Didactische Kennis van Leraren in een Etnisch Diverse Samenleving

Een cruciaal onderdeel van de opeleiden van de leraren is het bijbrengen met de nodige basiskennis, maar op dit moment ontbreekt er in het onderwijs een op maat gemaakt concept en beoordelingsinstrument voor het meten van de kennis van de leraar over de ethnoculturele diversiteit. Dit is een kritische onderzoeksuitdaging die dit project zal aanpakken door een nieuw conceptueel kader te bieden dat de algemene, pedagogische en vakspecifieke kennis van de etnoculturele diversiteit vastlegt. Een innovatief beoordelingssysteem zal worden ontwikkeld en gevalideerd. Dit gaat verder dan de bestaande instrumenten die subjectieve zelfrapporten gebruiken. Met behulp van deze beoordelingsmethode worden prospectieve docenten over verschillende lerarenopleidingen aan de KU Leuven onderzocht om hun algemene, pedagogische en vakspecifieke kennis te meten.

Datum:1 apr 2017 →  31 mrt 2018
Trefwoorden:Pedagogisch, Didactische, leraren, Etnisch
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijskunde