< Terug naar vorige pagina

Publicatie

Visuele gender stereotypering in reclame: een experimenteel onderzoek naar de effectiviteit van impliciete stereotypering in printadvertenties

Tijdschriftbijdrage - Tijdschriftartikel

Onderzoek naar de reclame-effectiviteit van genderstereotypering beperkte zich tot op heden veelal tot de effectiviteit van explicieteportretteringen van (a-)stereotiepe man- ofvrouwbeelden in advertenties. Een experimenteel onderzoek naar de affec-tieve reacties ten aanzien van implicietegenderstereotiepe man-vrouwinteracties in printadvertenties bij 315 respondenten toont aan dat er geen consistente voorkeur is voor genderstereotiepe versus a-stereotiepe man-vrouwinteracties in reclame-uitingen.
Tijdschrift: TIJDSCHRIFT VOOR COMMUNICATIEWETENSCHAP
ISSN: 1384-6930
Issue: 2
Volume: 41
Pagina's: 135 - 161
Jaar van publicatie:2013
BOF-keylabel:ja
IOF-keylabel:ja
CSS-citation score:1
Auteurs:National
Authors from:Higher Education
Toegankelijkheid:Open