< Terug naar vorige pagina

Publicatie

Move it, tape it, watch it, scroll it, save it, use it?: de rol van videofeedback in de lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding

Tijdschriftbijdrage - Tijdschriftartikel

Een tablet in elke klas? De vraag is brandend actueel. Akkoord, je ziet leerlingen maar wat graag gedifferentieerde wiskundeoefeningen maken of nog snel eens de naam van die schilder opzoeken op het internet, maar heb je er ook al eens bij stilgestaan dat de les Lichamelijke Opvoeding gebaat kan zijn met bepaalde vormen van ICT zoals videofeedback? Videofeedback werd alvast geïntroduceerd in de lerarenopleidingen Lichamelijke Opvoeding van de Associatie KULeuven. Het gebruik en nut van deze implementatie werd bevraagd met een online vragenlijst en gezamenlijk geëvalueerd door 67 betrokken docenten. Videofeedback blijkt vrij goed geïntegreerd te zijn (40% van de actieve respondenten) en biedt tal van mogelijkheden in het bewegingsonderwijs, hoewel er ook nog heel wat hinderpalen een actief gebruik in de weg staan. Deze mogelijkheden en beperkingen komen hier aan bod, samen met een aantal groeimogelijkheden voor het verder gebruik van videofeedback in de les LO.
Tijdschrift: TIJDSCHRIFT VOOR LICHAMELIJKE OPVOEDING
ISSN: 1781-5614
Issue: 242
Pagina's: 22 - 25