Onderzoeker
Katrien STRUYVEN
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek
- Disciplines:Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten, Curriculum en pedagogische theorie en ontwikkeling, Onderwijspsychologie en educatief ontwerp, Onderwijskunde op microniveau, Lerarenopleiding
Affiliaties
- UHasselt Onderzoek naar innovatief en maatschappelijk geëngageerd onderwijs (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 jan 2022 → Heden - Educatieve Studies (Departement)
Lid
Vanaf1 aug 2018 → Heden - School voor Educatieve Studies (Faculteit)
Lid
Vanaf1 aug 2018 → Heden - UHasselt Onderzoek naar innovatief en maatschappelijk geëngageerd onderwijs (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2018 → Heden - Gedragswetenschappen, Communicatie en Linguïstiek (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2014 → 30 sep 2018 - Bedrijfseconomische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2014 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 10 of 17
- TALim - Talentenacademie LimburgVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: Steden en gemeenten, Departement Werk en Sociale Economie, ESF
- iSTEM InkleurenVanaf15 dec 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Lerend netwerk kansenbevordering in de lerarenopleiding 2023-2024Vanaf4 sep 2023 → HedenFinanciering: Provincies
- iSTEM InkleurenVanaf1 jan 2023 → 31 dec 2023Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Lerend netwerk kansenbevordering in de lerarenopleiding 2022-2023Vanaf16 sep 2022 → 15 jul 2023Financiering: Provincies
- Creëren van excellente inclusieve online en offline leeromgevingen in het hoger onderwijsVanaf1 sep 2022 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- TALim: Talenten Academie LimburgVanaf1 apr 2022 → HedenFinanciering: Provincies
- Lerend netwerk kansenbevordering in de lerarenopleiding 2021-2022Vanaf16 sep 2021 → 15 jul 2022Financiering: Provincies
- Interreg EMR project: skills4youVanaf1 mrt 2021 → 31 okt 2023Financiering: Andere Eu-programma's en intiatieven, Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Samenwerkingsovereenkomst betreffende de Talenten Academie Limburg (TALIM) en de opstart van de piloot in Genk (TALIM-Genk)Vanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: VZW en equivalenten
Publicaties
1 - 10 van 43
- Dashboards en e-courses als ondersteuning voor onderwijsprofessionals bij datagebruik(2024)
Auteurs: Amber Hoefkens, Ariadne Warmoes, Iris DECABOOTER, Els Consuegra, Katrien STRUYVEN, Gert Vanthournout, Laura Herrewijn, Roos Van Gasse
- Variables that influence teachers' practice of differentiated instruction in Chinese classrooms: A study from teachers' perspectives(2023)
Auteurs: Meijie Bi, Katrien STRUYVEN, Chang Zhu
- Negotiating teacher educators' beliefs about blended learning: Using stimulated recall to explore design choices(2022)
Auteurs: B Bruggeman, K Hidding, Katrien STRUYVEN, B Pynoo, A Garone, J Tondeur
Pagina's: 98 - 112 - Social Integration in First-Year Undergraduates: The Role of Peer Learning(2022)
Auteurs: Emmeline Byl, Keith J. Topping, Katrien STRUYVEN, Nadine Engels
Pagina's: 85 - 100 - Evaluating professional development for blended learning in higher education: a synthesis of qualitative evidence(2022)
Auteurs: Anja Garone, Bram Bruggeman, Brent Philipsen, Bram Pynoo, Jo Tondeur, Katrien STRUYVEN
Pagina's: 7599 - 7628 - Exploring university teachers' online education during COVID-19: Tensions between enthusiasm and stress(2022)
Auteurs: Bram Bruggeman, Anja Garone, Katrien STRUYVEN, Bram Pynoo, Jo Tondeur
- Exploring pre-service teachers’ beliefs and practices about two inclusive frameworks: Universal Design for Learning and differentiated instruction(2021)
Auteurs: Julia Griful-Freixenet, Katrien STRUYVEN, Wendelien Vantieghem
- Toward More Inclusive Education: An Empirical Test of the Universal Design for Learning Conceptual Model Among Preservice Teachers(2021)
Auteurs: Julia Griful-Freixenet, Katrien STRUYVEN, Wendelien Vantieghem
Pagina's: 381 - 395 - Creating inclusive classrooms in primary and secondary schools: From noticing to differentiated practices(2021)
Auteurs: Esther Gheyssens, Els Consuegra, Nadine Engels, Katrien STRUYVEN
- Serious Games in Secondary Education to Introduce Circular Economy: Experiences With the Game EcoCEO(2021)
Auteurs: Julie ROBA, Tom KUPPENS, Lise JANSSENS, Anse Smeets, Saskia Manshoven, Katrien STRUYVEN