< Terug naar vorige pagina

Project

Werking, bereik en effecten van de pedagogische begeleidingsdiensten in Vlaanderen.

Dit project wordt uitgevoerd om de werkzaamheden van de commissie te ondersteunen die verantwoordelijk is voor de evaluatie van de pedagogische begeleidingsdiensten. Het onderzoek spitst zich toe op de werking, het bereik en de gepercipieerde effecten van de pedagogische begeleidingsdiensten en het Samenwerkingsverband Netgebonden Pedagogische Begeleidingsdiensten. Om tot een betekenisvolle evaluatie van de PBDs te komen en het niveau van een louter tevredenheidsonderzoek te overstijgen, maken we gebruik van het evaluatiemodel van Kirkpatrick (1998) als theoretisch kader. We voeren het onderzoek uit aan de hand van een web-based survey bij scholen, CLBs en pedagogische begeleidingsdiensten. Op basis van dit onderzoek kunnen we aanbevelingen formuleren voor het beleid ter verbetering van de ondersteuning van de pedagogische begeleidingsdiensten en voor de evaluatiecommissie ter ondersteuning van de evaluaties die zij zelf zal uitvoeren.
Datum:15 nov 2011 →  14 jul 2012
Trefwoorden:Evaluation, School advisory services
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen