< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Pieter Verdegem
- Disciplines:Politieke economie van communicatie, Informatietechnologieën, Media- en communicatiebeleid, Informatie en communicatie, circuits
Affiliaties
- Vakgroep Communicatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 jul 2004 → 31 aug 2016
Projecten
1 - 2 of 2
- De macht van sociale media in het nieuws. Een multimethodisch onderzoek naar de invloed van Twitter op het journalistieke bronnengebruik.Vanaf1 jan 2014 → 31 dec 2015Financiering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Agenda setting in de genetwerkte publieke sfeer. De rol van sociale media in het publieke debat in verkiezingsperiodesVanaf1 jan 2013 → 31 okt 2017Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 88
- With a little help from my friends : an analysis of the role of social support in digital inequalities(2016)
Auteurs: Cédric Courtois, Pieter Verdegem
Pagina's: 1508 - 1527 - How can Twitter data and viewing rates enrich one another? A conceptual and empirical comparison between viewing rates and Twitter data for TV audience research(2015)
Auteurs: Fréderic Godin, Tom Evens, Wesley De Neve, Pieter Verdegem
Aantal pagina's: 1 - What social media data mean for audience studies: a multidimensional investigation of Twitter use during a current affairs TV programme(2015)
Auteurs: Evelien D'heer, Pieter Verdegem
Pagina's: 221 - 234 - Social media in times of neoliberalism : connective action or polarization of the public debate?(2015)
Auteurs: Pieter Verdegem, Evelien D'heer, Frederik De Grove
Aantal pagina's: 1 - Like to engage: a multi-level analysis of connective action on Facebook(2015)
Auteurs: Cédric Courtois, Pieter Verdegem
Aantal pagina's: 1 - Sharing cultural capital on social media: social background and young peopleU+2019s online sharing of cultural consumption(2015)
Auteurs: Cédric Courtois, Tess Tibaut, Hadewijch Vanwynsberghe, Pieter Verdegem, Anissa All
Aantal pagina's: 1 - De impact van ouderschapsstijlen op de ontwikkeling van sociale mediageletterdheid bij adolescenten(2015)
Auteurs: Hadewijch Vanwynsberghe, Elke Boudry, Pieter Verdegem
Pagina's: 84 - 100 - The role of Twitter in the 2014 election campaign in Belgium : combining a small and big data approach(2015)
Auteurs: Evelien D'heer, Pieter Verdegem
Aantal pagina's: 1 - An intermedia understanding of the networked media ecology(2014)Series: Public Administration and Information Technology
Auteurs: Evelien D'heer, Pieter Verdegem, Bogdan Patrut, Monica Patrut
Pagina's: 81 - 96 - Getting to know your readers: a federated identity manager for online newspapers(2014)
Auteurs: Kristin Van Damme, Tom Evens, Pieter Verdegem
Aantal pagina's: 1