< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Mario Pandelaere
- Trefwoorden:Consumentengedrag
- Disciplines:Marketing niet elders geclassificeerd, Reclame, Marktonderzoek, Consumentengedrag, Pricing, Marketingcommunicatie, Consumentenpsychologie
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → Heden - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2008 → 30 sep 2018 - Vakgroep Ontwikkelings-, Persoonlijkheids- en Sociale Psychologie (Departement)
Lid
Vanaf1 nov 1996 → 14 okt 1997
Projecten
1 - 9 of 9
- Geloof in Kwantificeerbaarheid: Een onderzoek naar oorzaken en gevolgenVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- De invloed van inbeelding op consumenten hun verlangen en appreciaties.Vanaf1 okt 2018 → 30 sep 2022Financiering: FWO mandaten, BOF - Andere acties
- Verleid door eten of toegewijd aan gezondheid: een cross-cultureel onderzoek naar doelen en gedragVanaf1 okt 2014 → 13 sep 2017Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Nieuwe inzichten in het effect van ranglijsten op product evaluaties: De introductie van de linearity effectVanaf1 okt 2014 → 7 jun 2016Financiering: BOF - Andere acties
- Beslissingen in economische recessiesVanaf1 mrt 2013 → 31 dec 2017Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Dispositionele hebzucht: schaalontwikkeling en empirisch onderzoek naar oorzaken en gevolgenVanaf1 okt 2011 → 30 sep 2015Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Impact van flow in media en persuasieve boodschappenVanaf1 mei 2010 → 28 feb 2015Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- ConsumentlaboVanaf1 jan 2009 → 31 dec 2010Financiering: BOF - Andere acties
- Onbedoelde effecten van marketing trends op regulatory focus en geassocieerde gevolgen / ConsumentenlaboVanaf1 okt 2008 → 30 sep 2018Financiering: BOF - ZAP BOF-mandaten
Publicaties
1 - 10 van 79
- Materialism and life satisfaction relations between and within people over time : results of a three-wave longitudinal study(2023)
Auteurs: Esther D. T. Jaspers, Mario Pandelaere, Rik G. M. Pieters, L. J. Shrum
Pagina's: 591 - 601 - Save near-expired food : does a message to avoid food waste affect food purchase and household waste prevention behaviors?(2023)
Auteurs: Yi Zhang, Erica van Herpen, Ellen J. Van Loo, Mario Pandelaere, Maggie Geuens
- Development and validation of the motivation to avoid food waste scale(2023)
Auteurs: Daphne Ribbers, Maggie Geuens, Mario Pandelaere, Erica van Herpen
- The influence of self-decided prices on expected quality(2023)
Auteurs: Sudipta Mukherjee, Mario Pandelaere
- The status signaling function of food waste(2023)
Auteurs: Evelynn Devos, Daphne Ribbers, Mario Pandelaere, Anneleen Van Kerckhove
- Late-action effect : heightened counterfactual potency and perceived outcome reversibility make actions closer to a definitive outcome seem more causally impactful(2022)
Auteurs: Ignazio Ziano, Mario Pandelaere
- Pride and prejudice : unraveling and mitigating domestic country bias(2022)
Auteurs: Peter Mathias Fischer, Katharina Petra Zeugner-Roth, Constantine S. Katsikeas, Mario Pandelaere
Pagina's: 405 - 433 - The light = healthy intuition(2022)
Auteurs: Yi Li, Nico Heuvinck, Mario Pandelaere
Pagina's: 326 - 335 - People weigh salaries more than ratios in judgments of income inequality, fairness, and demands for redistribution(2022)
Auteurs: Ignazio Ziano, Christophe Lembregts, Mario Pandelaere
- Pursuing affiliation through consumption(2022)
Auteurs: Mario Pandelaere