< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Maaike Callens
- Disciplines:Cognitieve processen
Affiliaties
- Directie Onderwijsaangelegenheden (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf31 jan 2018 → 30 sep 2018 - Vakgroep Experimentele Psychologie (Departement)
Lid
Vanaf16 feb 2009 → 30 sep 2017
Projecten
1 - 1 of 1
- De ontwikkeling van leesnetwerken bij linkshandige kinderen voor en na officiële leesinstructie: een longitudinale studieVanaf1 okt 2014 → 1 mei 2017Financiering: BOF - Andere acties
Publicaties
1 - 10 van 13
- Cognitive profile of students with dyslexia entering postsecondary education(2019)Series: Wiley Handbooks in Education
Auteurs: Maaike Callens, Marc Brysbaert, Dolores Perin
Pagina's: 193 - 214 - Dyslexia in higher education(2013)
Auteurs: Maaike Callens
- Beyond spelling: the writing skills of higher education students with dyslexia
Auteurs: Wim Tops, Maaike Callens, Evelyn Van Cauwenberghe, Jessica Adriaens
Pagina's: 705 - 720 - Identifying students with dyslexia in higher education
Auteurs: Wim Tops, Maaike Callens, Jan Lammertyn
Pagina's: 186 - 203 - An exploratory factor analysis of the cognitive functioning of first-year bachelor students with dyslexia
Auteurs: Maaike Callens, Wim Tops, Michaël Stevens
Pagina's: 91 - 119 - Cognitive profile of students who enter higher education with an indication of dyslexia
Auteurs: Maaike Callens, Wim Tops
- Spelling in adolescents with dyslexia: errors and modes of assessment
Auteurs: Wim Tops, Maaike Callens, Evi Bijn
Pagina's: 295 - 306 - Do students with dyslexia have a different personality profile as measured with the Big Five?
Auteurs: Wim Tops, Ellen Verguts, Maaike Callens
- No deficiency in left-to-right processing of words in dyslexia but evidence for enhanced visual crowding
Auteurs: Maaike Callens, Carol Whitney, Wim Tops
Pagina's: 1803 - 1817 - Study strategies of first-year undergraduates with and without dyslexia and the effect of gender
Auteurs: Wim Tops, Toivo Glatz, Angie Premchand, Maaike Callens
Pagina's: 398 - 413