< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Emma Beuckels
- Trefwoorden:ouderschap, sociale media influencers, perfectionisme, besluitvormingsproces
- Disciplines:Media- en communicatietheorie, Interpersoonlijke communicatie, Methodologie voor communicatieonderzoek, Communicatiemanagement, Wetenschaps- en gezondheidscommunicatie
Affiliaties
- Vakgroep Communicatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2016 → Heden
Projecten
1 - 4 of 4
- Ouderlijke besluitvorming binnen het digitale tijdperk: Hoe sociale media influencers voedingskeuzes beïnvloeden van ouders voor hun kinderenVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Duurzame interventies en gezond gedrag voor de primaire preventie van kanker bij adolescenten met digitale hulpmiddelenVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: Horizon Europe - Missiegebied: Kanker - niet toekenbaar
- Spiegeltje, spiegeltje op mijn ‘Wall’, Hoe kan ik me vergelijken met de Influencers die ik volg? Een Onderzoek Naar de Impact Van Media Multitasking Met Social Network Sites op de Vatbaarheid Voor Influencer Marketing Bij Jongeren.Vanaf1 nov 2020 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Media-multitasking, de droom of de nachtmerrie van de adverteerder? Een experimentele studie die de impact van media-multitasking op reclamewerking en
-effectiviteit onderzoektVanaf1 jan 2016 → 31 okt 2020Financiering: FWO Strategische Onderzoeksbeurs
Publicaties
1 - 10 van 18
- Momfluencers als entertainmenteducators ter promotie van borstvoeding : een conceptueel model(2023)
Auteurs: Ellen Mertens, Emma Beuckels
Pagina's: 303 - 322 - Children, children on our wall : a qualitative study exploring the risks associated with the portrayal of children on influencer accounts(2022)
Auteurs: Elisabeth Van den Abeele, Emma Beuckels, Liselot Hudders, Marloes de Brabandere, Steffi De Jans, Ini Vanwesenbeeck
Aantal pagina's: 1 - ‘My mom got influenced by yours’ : the persuasiveness of mom influencers in relation to mothers' food assessments and decisions(2022)
Auteurs: Emma Beuckels, Steffi De Jans
- Product placement in a media multitasking environment : an experimental study among teenage children on the impact of product placement prominence while media multitasking(2022)
Auteurs: Emma Beuckels, Liselot Hudders
Aantal pagina's: 1 - Media multitasking : a bibliometric approach and literature review(2021)
Auteurs: Emma Beuckels, Guoquan Ye, Veroline Cauberghe
- To fit in or to stand out? An eye-tracking study investigating online banner effectiveness in a media multitasking context(2021)
Auteurs: Emma Beuckels, Veroline Cauberghe, Klaas Bombeke, Wouter Durnez, Jessica Morton
Pagina's: 461 - 478 - Keeping up with media multitasking : an eye-tracking study among children and adults to investigate the impact of media multitasking behavior on switching frequency, advertising attention, and advertising effectiveness(2021)
Auteurs: Emma Beuckels, Steffi De Jans, Veroline Cauberghe
Pagina's: 197 - 206 - Seeing, remembering and liking : the impact of media multitasking on advertising attention, memory and attitudes among children and adults(2020)
Auteurs: Steffi De Jans, Emma Beuckels, Veroline Cauberghe, Ini Vanwesenbeeck
Aantal pagina's: 1 - Freedom makes you lose control : executive control deficits for heavy versus light media multitaskers and the implications for advertising effectiveness(2019)
Auteurs: Emma Beuckels, Snezhanka Kazakova, Veroline Cauberghe, Patrick De Pelsmacker
Pagina's: 848 - 870 - An experimental study investigating children’s versus adults’ responses to TV advertising in a media multitasking context(2019)
Auteurs: Emma Beuckels, Steffi De Jans
Aantal pagina's: 1