< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Marieke Carpentier
- Disciplines:Human resource management, Marketing niet elders geclassificeerd
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → 20 sep 2020 - Vakgroep Personeels- en Organisatiemanagement (Departement)
Lid
Vanaf2 sep 2015 → 30 sep 2018
Publicaties
1 - 8 van 8
- Social media recruitment : communication characteristics and sought gratifications(2019)
Auteurs: Marieke Carpentier, Greet Van Hoye, Qingxiong Weng
- Attracting applicants through the organization’s social media page : signaling employer brand personality(2019)
Auteurs: Marieke Carpentier, Greet Van Hoye, Bert Weijters
- Social media and employer branding(2019)
Auteurs: Marieke Carpentier
- To be yourself or to be your ideal self? Outcomes of potential applicants' actual and ideal self-congruity perceptions(2018)
Auteurs: Lien Wille, Deva Rangarajan, Marieke Carpentier
Pagina's: 107 - 119 - Managing organizational attractiveness after a negative employer review : company response strategies and review consensus
Auteurs: Marieke Carpentier
Pagina's: 274 - 291 - Rekrutering via sociale media : een kwalitatief onderzoek bij HR-managers en medewerkers
Auteurs: Marieke Carpentier, Sara Stockman
Pagina's: 32 - 55 - The dark side of employee referral bonus programs : potential applicantsU+2019 awareness of a referral bonus and perceptions of organizational attractiveness
Auteurs: Sara Stockman, Marieke Carpentier
Pagina's: 599 - 627 - Recruiting nurses through social media : effects on employer brand and attractiveness
Auteurs: Marieke Carpentier, Sara Stockman, Eveline Schollaert, Bart Van Theemsche, Gerd Jacobs
Pagina's: 2696 - 2708