< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Katrien Deroey
- Disciplines:Andere productontwikkeling niet elders geclassificeerd, Systeem design, Humane wetenschappen en de kunsten niet elders geclassificeerd, Menselijk georiƫnteerd design, Strategisch design
Affiliaties
- Vakgroep Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2011 → 31 dec 2015 - Vakgroep Engels (Departement)
Lid
Vanaf1 feb 2007 → 31 dec 2010 - Vakgroep Taal en Communicatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2004 → 31 jan 2007
Publicaties
1 - 10 van 10
- Marking importance in lectures: interactive and textual orientation(2015)
Auteurs: Katrien Deroey, Ken Hyland
Pagina's: 51 - 72 - 'Anyway, the point is': hoe signaleren docenten (minder) belangrijke informatie?(2014)
Auteurs: Katrien Deroey
Pagina's: 6 - 8 - 'Anyway, the point I'm making is': lexicogrammatical relevance marking in lectures(2014)
Auteurs: Katrien Deroey, Lieven Vandelanotte, Kristin Davidse, Caroline Gentens, Ditte Kimps
Pagina's: 265 - 291 - Relevance marking in lectures: a corpus-based study(2013)
Auteurs: Katrien Deroey
- What they highlight is...: the discourse functions of basic wh-clefts in lectures(2012)
Auteurs: Katrien Deroey, Paul Thompson
Pagina's: 112 - 124 - Academic English: writing a research article: life sciences & medicine(2011)
Auteurs: Katrien Deroey
- 'Ignore that 'cause it's totally irrelevant': marking lesser relevance in lectures
Auteurs: Katrien Deroey, Miriam Taverniers, Jonathan Culpeper
Pagina's: 2085 - 2099 - Just remember this: lexicogrammatical relevance markers in lectures
Auteurs: Katrien Deroey, Miriam Taverniers
Pagina's: 221 - 233 - Academic English: writing a research article: (bioscience) engineering
Auteurs: Leen De Boom, Katrien Deroey
- A corpus-based study of lecture functions
Auteurs: Katrien Deroey, Miriam Taverniers
Pagina's: 1 - 22