< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Philippe Baecke
- Disciplines:Marketing
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → 3 nov 2022 - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 sep 2007 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 2 of 2
- Management - Optimalisatie van klantenbeheerssystemen gebruik makend van sociale beïnvloeding: groeien van een klantenbestand door middel van sociale netwerk analyse.Vanaf1 okt 2015 → 30 sep 2018Financiering: FWO mandaten, BOF - Andere acties
- Optimalisatie van klantenbeheersystemen gebruik makend van sociale beïnvloeding: identificeren en ontwikkelen van invloedrijke klanten door middel van sociale netwerk analyse.Vanaf1 sep 2015 → 31 aug 2022Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 9 van 9
- Judgmental forecast adjustments over different time horizons(2019)
Auteurs: Maud Van den Broeke, Shari De Baets, Ann Vereecke, Philippe Baecke, Karlien Vanderheyden
Pagina's: 34 - 45 - Bluetooth tracking of humans in an indoor environment : an application to shopping mall visits(2017)
Auteurs: Dieter Oosterlinck, Dries Benoit, Philippe Baecke, Nico Van de Weghe
Pagina's: 55 - 65 - Incorporating neighborhood effects in customer relationship management models(2011)Volume: 6804
Auteurs: Philippe Baecke, Dirk Van den Poel, Marzena Kryszkiewicz, Henryk Rybinski, Andrzej Skowron, Zbigniew W Ras
Pagina's: 90 - 95 - Mind the gap : assessing maturity of demand planning, a cornerstone of S&OP
Auteurs: Karlien Vanderheyden, Philippe Baecke, Tom Van Steendam
Pagina's: 1618 - 1639 - Improving purchasing behavior predictions by data augmenting with situational variables
Auteurs: Philippe Baecke, Dirk Van den Poel
Pagina's: 853 - 872 - Improving customer acquisition models by incorporating spatial autocorrelation at different levels of granularity
Auteurs: Philippe Baecke, Dirk Van den Poel
Pagina's: 73 - 90 - From one-class to two-class classification by incorporating expert knowledge : novelty detection in human behaviour
Auteurs: Dieter Oosterlinck, Dries Benoit, Philippe Baecke
Pagina's: 1011 - 1024 - Data augmentation by predicting spending pleasure using commercially available external data
Auteurs: Philippe Baecke, Dirk Van den Poel
Pagina's: 367 - 383 - Including spatial interdependence in customer acquisition models: a cross-category comparison
Auteurs: Philippe Baecke, Dirk Van den Poel
Pagina's: 12105 - 12113