< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Kris Van den Branden
- Disciplines:Taalverwerving
Affiliaties
- Faculteit Letteren (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2010 → 30 sep 2013 - Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Leuven (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 dec 2005 → Heden - Centrum voor Taal en Onderwijs, Leuven (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf1 okt 2004 → 7 jun 2018
Projecten
1 - 10 of 55
- Een onderzoek naar het effect van een blended professionaliseringsprogramma op TAalstimulerende COmpetentieS van kleuterleerkrachten (TACOS)Vanaf15 jan 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- The rol van taal voor het verwerven van vroege wiskundige vaardighedenVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Emancipatorisch mediawijsheidsonderwijs in de vreemdetalenles EngelsVanaf1 dec 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Taalkrachtige partnerschappen tussen scholen en ouders. Een onderzoek naar productieve interventies voor thuisbetrokkenheid.Vanaf1 nov 2022 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Een onderzoek naar de effecten van een blended professional development programma op kleuteronderwijzers' taalstimulerende competenties(LASCOS)Vanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- De rol van een niet-verplicht low-stakes summatief evaluatiesysteem bij de verbetering van het begrijpend-leesonderwijsVanaf14 jun 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Krachtige digitale leerkansen voor iedereen. Naar een leidraad blended onderwijs voor laaggeletterde en NT2-cursisten in het Vlaamse volwassenenonderwijs.Vanaf1 apr 2021 → 31 mrt 2022Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Geletterdheidstrajecten van nieuwkomers: in kaart brengen en monitoren van geletterdheidspraktijken, -processen en -strategieën in formele, niet-formele en informele omgevingenVanaf6 jan 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Certificaat Nederlands als Vreemde TaalVanaf1 jan 2021 → 31 dec 2022Financiering: Buitenl. privé-opdrachtgever - onbepaald
- De geletterdheidsontwikkeling van nieuwkomers ontsluiten: leren voor het leven in formele, niet-formele en informele omgevingenVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
Publicaties
1 - 10 van 124
- The effects of overhearing on vocabulary learning in ethnic majority and minority preschool children(2024)
Auteurs: Eline Zenner, Marieke Vanbuel, Kris Van den Branden
Pagina's: 1 - 25 - Hoe we jongeren weer leren lezen (en ervan leren genieten)(2023)
Auteurs: Kris Van den Branden
Pagina's: 61 - 64 - Examining the implementation of language education policies in mainstream primary schools(2023)
Auteurs: Marieke Vanbuel, Kris Van den Branden
Pagina's: 1 - 22 - Luisteren als leer-kracht. Een quasi-experimenteel onderzoek naar de effectiviteit van het onderwijzen van Hongaarse grammatica aan beginnende volwassen leerders.(2023)
Auteurs: Hedwig Gerits, Kris Van den Branden
- Taal op school. 75 vragen over taalbeleid in het secundair onderwijs(2023)
Auteurs: Kris Van den Branden, Marieke Vanbuel
Aantal pagina's: 324 - Bevorderen centrale testen kwaliteitszorg op school? Een casusstudie van het KOALA-instrument.(2023)
Auteurs: Kris Van den Branden
Pagina's: 177 - 196 - The acquisition of L2 Hungarian grammar rules and the implicit-explicit debate(2022)
Auteurs: Hedwig Gerits, Kris Van den Branden
- Assessing the Development of L2 Speaking Skills in Inside-School and Outside-School Settings Through Growth Modelling(2022)
Auteurs: Goedele Vandommele, Koen Van Gorp, Kris Van den Branden
Pagina's: 1094 - 1115 - Lost in interpretation? Multilingualism and school-based language policies in primary education(2022)
Auteurs: Lies Strobbe, Kris Van den Branden, Koen Van Gorp
- How to teach an additional language: to task or not to task?(2022)
Auteurs: Kris Van den Branden
Aantal pagina's: 302