< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Koen Van Gorp
- Disciplines:Tweede taalverwerving, Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten, Taaldidactiek, Nederlandse taal
Affiliaties
- Centrum voor Taal en Onderwijs, Leuven (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf1 jan 2003 → Heden
Projecten
1 - 10 of 10
- Beter leren door breed evalueren.Vanaf1 sep 2014 → 31 aug 2015Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Tatertaal voor kinderopvang KAV.Vanaf15 dec 2013 → 15 dec 2014Financiering: Privé-financiering van binnenlandse oorsprong - onbepaald
- Een longitudinaal mixed-methods onderzoek naar taaltoetsen die toegang geven tot de universiteit, en naar het beleid waarin die toetsen kaderen.Vanaf1 okt 2013 → 24 mei 2017Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Opleiding 'Expert taalbeleid' voor basisonderwijs Brussels.Vanaf1 sep 2013 → 31 aug 2014Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Toolkit Breed Evalueren van competenties Nederlands voor het lager onderwijs.Vanaf15 jul 2013 → 15 dec 2013Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Toolkit Breed Evalueren van competenties Nederlands voor het secundair onderwijs.Vanaf1 jan 2013 → 15 jul 2013Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- ESF-Actieonderzoek 16-18 jarige nieuwkomers uit derdelanden.Vanaf1 jan 2013 → 30 jun 2014Financiering: Departement Economie, Werkgelegenh. en Binnenl. Aangelegenheden
- Ontwikkeling van beginsituatieanalyse-instrument voor pIE.O.Vanaf15 nov 2012 → 31 dec 2012Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Taalbeleid of talenbeleid? De lange weg naar het valoriseren van meertaligheid in het Vlaamse basisonderwijsVanaf1 okt 2011 → 1 jun 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Taalsensibilisering in de meertalige klas en school. Een literatuurstudie.Vanaf15 apr 2011 → 15 okt 2011Financiering: Andere Vl. openb., semi-priv. en parareg. instell. niet elders vermeld
Publicaties
1 - 10 van 60
- Primary school children's conflicted emotions about using their heritage languages in multilingual classroom tasks(2024)
Auteurs: Koen Van Gorp, Steven Verheyen
Pagina's: 101 - 126 - Centering critical multilingual language awareness in language teacher education: towards more evidence-based instructional practices(2023)
Auteurs: Koen Van Gorp
Pagina's: 553 - 559 - The emergence of critical multilingual language awareness in teacher education: the role of experience and coursework(2023)
Auteurs: Koen Van Gorp
Pagina's: 662 - 689 - THE RELATIONSHIP BETWEEN COGNITIVE-LINGUISTIC TASK DIFFICULTY AND L1-L2 INTERACTION FOR ACADEMIC LISTENING COMPREHENSION IN TURKISH-DUTCH EMERGENT BILINGUALS(2022)
Auteurs: Koen Van Gorp
Pagina's: 1020 - 1044 - Assessing the Development of L2 Speaking Skills in Inside-School and Outside-School Settings Through Growth Modelling(2022)
Auteurs: Goedele Vandommele, Koen Van Gorp, Kris Van den Branden
Pagina's: 1094 - 1115 - Lost in interpretation? Multilingualism and school-based language policies in primary education(2022)
Auteurs: Lies Strobbe, Kris Van den Branden, Koen Van Gorp
- Designing a Classroom-Based Task-Based Language Assessment Framework for Primary Schools: Blurring the Lines between Teaching, Learning, and Assessment(2021)
Auteurs: Koen Van Gorp
Pagina's: 585 - 602Aantal pagina's: 18 - Blue-sky thinking about TBLT: An interview with Martin Bygate(2021)
Auteurs: Koen Van Gorp
Pagina's: 126 - 136 - Editors' preface to the first edition of TASK(2021)
Auteurs: Kris Van den Branden, Koen Van Gorp
Pagina's: 1 - 10 - Implementing task-based language education in primary education. Lesson learnt from the Flemish experience.(2021)
Auteurs: Kris Van den Branden, Koen Van Gorp
Pagina's: 3 - 27