< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Nathalie Charlier
- Disciplines:Revalidatiewetenschappen niet elders geclassificeerd, Andere paramedische wetenschappen niet elders geclassificeerd, Andere farmaceutische wetenschappen niet elders geclassificeerd, Andere medische en gezondheidswetenschappen niet elders geclassificeerd, Permanente educatie en levenslang leren, Didactiek van schoolvakken
Affiliaties
- Departement Farmaceutische en Farmacologische Wetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2012 → Heden - Groep Biomedische Wetenschappen (Section)
Lid
Vanaf1 okt 2009 → 31 dec 2011 - Faculteit Farmaceutische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf20 feb 2006 → 30 sep 2009 - Laboratorium Virologie en Chemotherapie (Rega Instituut) (Afdeling)
Lid
Vanaf1 okt 1999 → 30 sep 2006
Projecten
1 - 7 of 7
- Didactische succesfactoren van multimedia-leren met video bij het aanleren van psychomotorische vaardigheden in gezondheidswetenschappenVanaf8 sep 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het effect van zelfregulerende strategie-instructie op wetenschapseducatie De meta-beoordelingprestatie van studentenVanaf21 feb 2018 → 27 feb 2024Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Consumentgerichte strategieën van retail naar vork om voedselgedragen ziekten en blootstelling aan voedselgevaarlijke risico's in de Europese Unie te beperkenVanaf1 jul 2017 → 30 jun 2020Financiering: BOF - Bilaterale wetenschappelijke samenwerking
- Reanimatie in het onderwijsVanaf1 jan 2015 → 31 dec 2015Financiering: Departement Onderwijs
- Retentie van klinische vaardigheden bevorderen.Vanaf1 okt 2012 → 31 dec 2013Financiering: Univ. - Projectmatig onderzoek
- Effectiviteit van een serious game over bloedtransfusie als leerinstrument bij Vlaamse studenten verpleegkunde.Vanaf1 okt 2012 → 30 jun 2014Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Retentie van klinische vaardighedenVanaf1 okt 2012 → 1 sep 2014Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 21
- Comparing student nurse knowledge and performance of basic life support algorithm actions: An observational post-retention test design study(2020)
Auteurs: Nathalie Charlier, Peter Iserbyt
- Eerste Hulp - Wegwijzer voor zorgberoepen(2020)
Auteurs: Nathalie Charlier, Stefaan Nijs, Marc Sabbe
Aantal pagina's: 196 - Interactive video: learning first aid at your own pace(2017)
Auteurs: Nathalie Charlier, Melanie Vanduren
Pagina's: 1 - 1 - The effect of a specialized content knowledge workshop on teaching and learning Basic Life Support in elementary school: a cluster randomized controlled trial(2017)
Auteurs: Peter Iserbyt, Nathalie Charlier
Pagina's: 17 - 21 - Serious Games for improving knowledge and self-management in young people with chronic conditions: A systematic review and meta-analysis(2016)
Auteurs: Nathalie Charlier, Steffen Fieuws, Bieke Zaman, Philip Moons
Pagina's: 230 - 239 - Peer-assisted Learning in Cardiopulmonary Resuscitation: The Jigsaw Model(2016)
Auteurs: Nathalie Charlier, Peter Iserbyt
Pagina's: 67 - 73 - A multiple linear regression analysis of factors affecting the simulated Basic Life Support (BLS) performance with Automated External Defibrillator (AED) in Flemish lifeguards(2015)
Auteurs: Peter Iserbyt, Nathalie Charlier
Pagina's: 70 - 74 - Learning Basic Life Support (BLS) with tablet PC's in reciprocal learning at school: are videos superior to pictures? A randomized controlled trial(2014)
Auteurs: Peter Iserbyt, Liesbet Mols, Nathalie Charlier
Pagina's: 809 - 813 - Approaches to Collaborative Game-making for Fostering 21st Century Skills(2013)
Auteurs: Nathalie Charlier
Pagina's: 45 - 52 - Game-based learning in health sciences education. Approaches to Collaborative Game-making for Fostering 21st Century Skills(2013)
Auteurs: Nathalie Charlier
Pagina's: 97 - 104