< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Lien Lamey
- Disciplines:Marktonderzoek, Marketingkanalen en retailing, Marketingmodellen
Affiliaties
- Onderzoekseenheid Marketing (hoofdwerkadres Antwerpen) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → 30 sep 2014 - Onderzoekseenheid Marketing en Organisatie, Leuven (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2007 → 30 sep 2013 - Onderzoekseenheid Marketing (hoofdwerkadres Leuven) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 nov 2005 → Heden
Projecten
1 - 10 of 10
- De invloed van COVID-19 op het winkelgedrag van de consumentVanaf22 sep 2021 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- De toekomst van de retailing: Onderzoek naar de effecten van initiatieven ter verhoging van de klantwaarde op het consumentengedragVanaf1 feb 2021 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- DE IMPACT VAN COVID-19 OP DE SUPERMARKTEN SECTORVanaf1 jan 2021 → 31 dec 2022Financiering: Fonds Recuperatie Fiscale Vrijstelling
- De toekomst van retailing: De impact van klantwaarde verhogende initiatieven op bedrijfswaarde, consumentenpercepties en aankoopgedrag.Vanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Linguistic Cues in Online Product ReviewsVanaf19 feb 2018 → 21 dec 2022Financiering: Privé-financiering van binnenlandse oorsprong - onbepaald
- Offline plus online: de succesfactoren van multi-channel retailing.Vanaf1 okt 2016 → 12 jan 2018Financiering: BOF - Andere acties
- Offline plus online: de succesfactoren van multi-channel handel.Vanaf1 okt 2014 → 30 sep 2016Financiering: BOF - Andere acties
- Producenten en Retailers Gaan voor Gezond: Een Gestandaardiseerd gezondheidssymbool en Proliferatie via een Gezondheidsproductlijn.Vanaf1 jan 2014 → 31 dec 2017Financiering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Een retailer's huismerken portfolio: budget, standaard en premium huismerken.Vanaf1 jan 2011 → 31 dec 2014Financiering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Ondersteuning voor het aanmaken en uitvoeren van websurveys.Vanaf1 apr 2010 → 30 sep 2012Financiering: Nationale Bank van België
Publicaties
1 - 10 van 18
- The Future of Physical Stores: Creating Reasons for Customers to Visit(2023)
Auteurs: Els Breugelmans, Lina Altenburg, Lien Lamey
- Linguistic Cues in Online Product Reviews(2022)
Auteurs: Xzavier He, Lien Lamey, Barbara Briers
- The Impact of Organic Specialist Store Entry on Category Performance at Incumbent Stores.(2022)
Auteurs: Lien Lamey
Pagina's: 97 - 113 - Going Healthy: How Product Characteristics Influence the Sales Impact of Front-of-Pack Health Symbols(2022)
Auteurs: Stijn Maesen, Lien Lamey, Anne ter Braak
Pagina's: 108 - 130 - Going Online for Groceries: Drivers of Category Share of Wallet Expansion.(2021)
Auteurs: Lien Lamey, Els Breugelmans
Pagina's: 154 - 172 - How Do Customers Alter Their Basket Composition When They Perceive the Retail Store to Be Crowded? An Empirical Study.(2021)
Auteurs: Lien Lamey, Anne ter Braak, Maya Vuegen
Pagina's: 207 - 216 - Retail Service Innovations and Their Impact on Retailer Shareholder Value: Evidence From an Event Study.(2021)
Auteurs: Lien Lamey, Els Breugelmans, Anne ter Braak
Pagina's: 811 - 833 - New product success in the consumer packaged goods industry: A shopper marketing approach(2018)
Auteurs: Lien Lamey, Marnik Dekimpe
Pagina's: 432 - 452 - The battle of traditional retailers versus discounters: The role of PL tiers(2017)
Auteurs: Lien Lamey, Gizem Hökelekli, Frank Verboven
Pagina's: 11 - 22 - Private label line proliferation and private label tier pricing: A new dimension of competition between private labels and national brands(2017)
Auteurs: Gizem Hökelekli, Lien Lamey, Frank Verboven
Pagina's: 39 - 52