< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Goedele Vandommele
- Disciplines:Talen, Literatuurwetenschappen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijskunde, Linguïstiek, Andere linguïstiek en literatuurwetenschappen
Affiliaties
- Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Leuven (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 sep 2018 → Heden - Centrum voor Taal en Onderwijs, Leuven (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf16 okt 1999 → Heden
Projecten
1 - 5 of 5
- Evalueren & bevorderen van psychosociale, talige, en culturele ontwikkeling van jonge nieuwkomers: Een mixed-method interdisciplinaire studieVanaf1 feb 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Evalueren & bevorderen van psychosociale, meertalige, en culturele outcome bij jongenieuwkomers: Een mixed-method interdisciplinaire studieVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Een onderzoek naar het effect van een blended professionaliseringsprogramma op TAalstimulerende COmpetentieS van kleuterleerkrachten (TACOS)Vanaf15 jan 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- International Early Learning and Child Well-being Study 2024 in Vlaanderen.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- De rol van een niet-verplicht low-stakes summatief evaluatiesysteem bij de verbetering van het begrijpend-leesonderwijsVanaf14 jun 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 12
- Assessing the Development of L2 Speaking Skills in Inside-School and Outside-School Settings Through Growth Modelling(2022)
Auteurs: Goedele Vandommele, Koen Van Gorp, Kris Van den Branden
Pagina's: 1094 - 1115 - KOALA: een betrouwbare en valide taalscreening voor 5-jarige kleuters(2021)
Auteurs: Kris Van den Branden, Goedele Vandommele
Pagina's: 21 - 23 - Developing and Validating a Multilingual Literacy Test for Asylum Seekers(2021)
Auteurs: Hannelore Hooft, Mariet Schiepers, Goedele Vandommele
Pagina's: 530 - 546 - Task-based language teaching: How task-based is it really?(2018)
Auteurs: Goedele Vandommele, Kris Van den Branden, Koen Van Gorp
Pagina's: 165 - 197 - Task-based language teaching: How task-based is it really?(2018)
Auteurs: Goedele Vandommele, Kris Van den Branden, Koen Van Gorp, Kris Van den Branden, Virginia Samuda, Martin Bygate
Pagina's: 165 - 197 - Aan de slag met ongeletterde ogen: aandachtspunten bij de alfabetisering van nieuwkomers(2018)
Auteurs: Goedele Vandommele
Pagina's: 34 - 34 - Task-based language learning: How task-based is it really?(2018)
Auteurs: Goedele Vandommele, Kris Van den Branden, Koen Van Gorp
Pagina's: 166 - 197 - In-school and out-of-school multimodal writing as an L2 writing resource for beginner learners of Dutch(2017)
Auteurs: Goedele Vandommele, Kris Van den Branden, Koen Van Gorp
Pagina's: 23 - 36 - Spreken en anderstalige nieuwkomers: (hoe) kan dat samengaan?(2016)
Auteurs: Goedele Vandommele
Pagina's: 26 - 27 - Paving the way for adolescent L2 learners: Language learning through meaningful activities inside AND outside the school?(2016)
Auteurs: Goedele Vandommele, Kris Van den Branden
Aantal pagina's: 229