< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Katja Petry
- Disciplines:Orthopedagogiek en onderwijs voor specifieke onderwijsbehoeften
Affiliaties
- Gezins- en Orthopedagogiek (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 jan 2000 → 30 sep 2020
Projecten
1 - 10 of 11
- Stigmatisering van ADHD bij adolescenten: gaming om attitudeverandering te faciliteren op schoolVanaf1 jan 2020 → 31 dec 2021Financiering: FWO Rode Neuzen Dag
- Inclusief (hoger) onderwijs: Het verkennen van de theorie van gepland gedragVanaf1 jan 2018 → 14 sep 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Power to Teach All Competence-ontwikkeling om inclusieve leeromgevingen te creërenVanaf1 jan 2016 → 31 dec 2019Financiering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- De effecten van mentale representaties van leerkrachten van dyadische leraar-leerlingrelaties op sociale informatieverwerking: Nieuwe inzichten gebaseerd op affectief priming onderzoekVanaf1 jan 2015 → 31 dec 2017Financiering: FWO Krediet aan Navorser
- Over de relatie tussen impliciete attitudes ten opzichte van adolescenten met specifieke onderwijsbehoeften en de interacties tussen adolescentenVanaf1 okt 2014 → 30 sep 2018Financiering: BOF - Geconcert. Onderzoeksacties vanaf 1994
- ADHD en ASS in het hoger onderwijs: selecteren en implementeren van effectieve redelijke aanpassingenVanaf1 okt 2014 → 29 sep 2017Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Stabiliteit van sociale participatie en eenzaamheid van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften aan het begin van het gewoon secundair onderwijs.Vanaf1 okt 2012 → 30 sep 2013Financiering: BOF - Andere acties
- Inclusieve onderwijs- en ondersteuningspraktijk in Vlaamse secundaire scholen. Een kwalitatieve studie over scholen op weg naar inclusie.Vanaf13 mrt 2012 → 21 nov 2016Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Ontwikkeling van een ICT-toepassing voor de evaluatie van de functionele en onderwijsnoden van kinderen met een chronische aandoening .Vanaf1 jan 2012 → 31 dec 2012Financiering: Andere fed. openbare en parastatale instellingen.
- Kinderen en jongeren met een chronische aandoening op school: van diagnose naar onderwijsleer- enparticipatiebehoeftenVanaf15 jan 2011 → 30 dec 2014Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 60
- Connecting teacher collaboration to inclusive practices using a social network approach(2021)
Auteurs: Katja Petry
- Inclusive (higher) education: Exploring the theory of planned behaviour(2020)
Auteurs: Elke Emmers, Katja Petry, Dieter Baeyens
- Inclusion Net-Works: Unravelling school network configurations that foster inclusive education(2020)
Auteurs: Jasmien Sannen, Katja Petry
- The Association between Normative Beliefs Approving Aggression and Overt Aggressive Behavior in Vietnamese adolescents: A short-term longitudinal study(2020)
Auteurs: Ba Tuan Vu, Katja Petry, Martijn Van Heel, Guy Bosmans
Pagina's: 480 - 498 - School violence in Vietnam: negative effects of aggression on victims and the role of normative beliefs supporting aggression on the development of aggressive behavior(2020)
Auteurs: Ba Tuan Vu, Guy Bosmans, Katja Petry
- An analysis of research on inclusive education: a systematic search and meta review(2020)
Auteurs: Aster Van Mieghem, Karine Verschueren, Katja Petry
Pagina's: 675 - 689 - The Implementation of Extended Examination Duration for Students With ADHD in Higher Education(2019)
Auteurs: Dorien Jansen, Katja Petry, Ilse Noens, Dieter Baeyens
Pagina's: 1746 - 1758 - The translation and psychometric evaluation of the Vietnamese version of the Aggression Scale(2019)
Auteurs: Ba Tuan Vu, Katja Petry, Guy Bosmans
Pagina's: 611 - 621 - Attitudes and self-efficacy of teachers towards inclusion in higher education(2019)
Auteurs: Elke Emmers, Dieter Baeyens, Katja Petry
Pagina's: 139 - 153 - Parenting Practices in Vietnam: An Investigation of the Psychometric Properties of the PBS‑S and PCS(2019)
Auteurs: Martijn Van Heel, Ba Tuan Vu, Guy Bosmans, Katja Petry, Karla Van Leeuwen
Pagina's: 111 - 125