< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Sarah Doumen
- Disciplines:Biologische en fysiologische psychologie, Algemene psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen
Affiliaties
- Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2004 → 31 dec 2014
Projecten
1 - 1 of 1
- Trajecten van schoolaanpassing bij de overgang van de kleuter- naar de lagere school.Vanaf1 okt 2009 → 18 nov 2010Financiering: BOF - Andere acties
Publicaties
1 - 10 van 28
- Examining teacher-child relationship quality across two countries(2015)
Auteurs: Sarah Doumen, Karine Verschueren
Pagina's: 946 - 962 - Child engagement in the transition to school: Contributions of self-regulation, teacher-child relationships and classroom climate(2015)
Auteurs: J Cadima, Sarah Doumen, Karine Verschueren, E Buyse
Pagina's: 1 - 12 - Child engagement in the transition to school: Contributions of self-regulation, teacher–child relationships and classroom climate(2015)
Auteurs: Sarah Doumen, Karine Verschueren, Evelien Buyse
Pagina's: 1 - 12 - Children’s Appraisal of their Relationship with the Teacher: Preliminary Evidence for Construct Validity(2015)
Auteurs: Noortje Vervoort, Sarah Doumen, Karine Verschueren
Pagina's: 243 - 260 - Perceptions of Self, Significant Others, and Teacher-Child Relationships in Indiscriminately Friendly Children(2014)
Auteurs: Noortje Vervoort, Guy Bosmans, Sarah Doumen, Karine Verschueren
Pagina's: 2802 - 2811 - Transactional links between teacher-child relationship quality and perceived versus sociometric popularity: A three-wave longitudinal study(2014)
Auteurs: Steven De Laet, Sarah Doumen, Noortje Vervoort, Hilde Colpin, Karla Van Leeuwen, Luc Goossens, Karine Verschueren
Pagina's: 1647 - 1662 - Do diligent students perform better? Complex relations between student and course characteristics, study time, and academic performance in higher education(2014)
Auteurs: Sarah Doumen, Anne Groenen, Geert Molenberghs
Pagina's: 621 - 643 - De rol van leerkracht-kind interacties in de ontwikkeling van probleemgedrag tijdens de transitie naar de lagere school(2014)
Auteurs: Karine Verschueren, J Cadima, Sarah Doumen
Pagina's: 318 - 331 - De rol van leerkracht-kind interacties in de ontwikkeling van probleemgedrag tijdens de transitie naar de lagere school(2014)
Auteurs: Karine Verschueren, Sarah Doumen
Pagina's: 318 - 331 - Contingencies of self-worth in early adolescence: The antecedent role of perceived parenting(2013)
Auteurs: Sofie Wouters, Sarah Doumen, Veerle Germeijs, Hilde Colpin, Karine Verschueren
Pagina's: 242 - 258