< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Jan Bouwens
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen
Affiliaties
- Academische Lerarenopleiding Theologie en Religiewetenschappen (Section)
Lid
Vanaf21 mei 2015 → 31 aug 2016 - Centrum Academische Lerarenopleiding (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf1 jul 2007 → Heden
Projecten
1 - 1 of 1
- Ontwerp en realisatie van een geautomatiseerd en online systeem voor de analyse, beschrijving en interpretatie van onderzoeksgegevens over de identiteit van katholieke scholen in een pluraliserend onderwijslandschap. Integratie van inhoudelijke, technische enVanaf1 okt 2013 → 31 dec 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 11
- Recontextualizing Catholic School Identity: Five Criteria(2023)
Auteurs: Jan Bouwens
Pagina's: 150 - 170Aantal pagina's: 21 - The Charism Scale(2023)
Auteurs: Didier Pollefeyt, Jan Bouwens
Pagina's: 160 - 186 - Openness to Faith as a Disposition for Teachers in Catholic Schools(2020)
Auteurs: Didier Pollefeyt, Jan Bouwens
Pagina's: 231 - 251 - Assessing and Enhancing Catholic School Identity: Towards a Recontextualising Catholic Dialogue School(2019)
Auteurs: Didier Pollefeyt, Jan Bouwens
Pagina's: 40 - 64 - Katholieke dialoogschool - Wissel op de toekomst(2017)
Auteurs: Didier Pollefeyt, Jan Bouwens, Paul Vereecke
Aantal pagina's: 184 - Katholieke Dialoogschool. Eigentijds Tegendraads(2016)
Auteurs: Didier Pollefeyt, Jan Bouwens, Jürgen Mettepenningen
Aantal pagina's: 88 - Measuring religious attitudes in secularized Western European context: A psychometric analysis of the post-critical belief scale(2014)
Auteurs: Karolina Krysinska, Kim De Roover, Jan Bouwens, Eva Ceulemans, Jozef Corveleyn, Jessie Dezutter, Bart Duriez, Didier Pollefeyt
Pagina's: 263 - 281 - Het perspectief van een onderzoeker en een theoloog(2013)
Auteurs: Didier Pollefeyt, Jan Bouwens
Pagina's: 49 - 60 - Framing the Identity of Catholic Schools: Empirical Methology for Quantitative Research on the Catholic Identity of an Education Institute(2010)
Auteurs: Didier Pollefeyt, Jan Bouwens
Pagina's: 193 - 210 - Tussen Leuven en Melbourne. Katholiek onderwijs in tijden van de-traditionalisering en pluralisering. Een inleiding in de Melbourne schaal(2010)
Auteurs: Didier Pollefeyt, Jan Bouwens
Pagina's: 78 - 87