< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Kiran Vanbinst
- Disciplines:Orthopedagogiek en onderwijs voor specifieke onderwijsbehoeften
Affiliaties
- Gezins- en Orthopedagogiek (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 sep 2010 → 30 sep 2022 - LUCAS - Centrum voor Zorgonderzoek en Consultancy (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf1 mrt 2010 → 31 jul 2010
Projecten
1 - 1 of 1
- De invloed van ouderlijke rekenvaardigheid en klasinstructie op individuele verschillen in de rekenontwikkeling van kinderenVanaf1 okt 2016 → 30 sep 2020Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 13
- Mathematics anxiety: An intergenerational approach.(2020)
Auteurs: Kiran Vanbinst, Elien Bellon
Pagina's: 1 - 10 - Cross-domain associations of key cognitive correlates of early reading and early arithmetic in 5-year-olds(2020)
Auteurs: Kiran Vanbinst, Pol Ghesquière, Bert De Smedt
Pagina's: 144 - 152 - Is the Long-Term Association Between Symbolic Numerical Magnitude Processing and Arithmetic Bi-Directional?(2019)
Auteurs: Kiran Vanbinst, Pol Ghesquière, Bert De Smedt
Pagina's: 358 - 370 - Developmental trajectories of children’s symbolic numerical magnitude processing skills and associated cognitive competencies(2018)
Auteurs: Kiran Vanbinst, Eva Ceulemans, Lien Peters, Pol Ghesquière, Bert De Smedt
Pagina's: 232 - 250 - Symbolic Numerical Magnitude Processing Is as Important to Arithmetic as Phonological Awareness Is to Reading(2016)
Auteurs: Kiran Vanbinst, Pol Ghesquière, Bert De Smedt
Pagina's: 1 - 11 - Individual differences in children’s mathematics achievement: The roles of symbolic numerical magnitude processing and domain-general cognitive functions(2016)
Auteurs: Kiran Vanbinst, Bert De Smedt
Pagina's: 105 - 130 - Cognitive determinants of individual differences in children's arithmetic fact development(2015)
Auteurs: Kiran Vanbinst, Bert De Smedt, Pol Ghesquière
Aantal pagina's: 218 - Profiles of children's arithmetic fact development: A model-based clustering approach(2015)
Auteurs: Kiran Vanbinst, Eva Ceulemans, Pol Ghesquière, Bert De Smedt
Pagina's: 29 - 46 - Does numerical processing uniquely predict first graders’ future development of single-digit arithmetic?(2015)
Auteurs: Kiran Vanbinst, Pol Ghesquière, Bert De Smedt
Pagina's: 153 - 160 - Profiles of children's arithmetic fact development: A model-based clustering approach(2015)
Auteurs: Kiran Vanbinst, Eva Ceulemans, Pol Ghesquière, Bert De Smedt
Pagina's: 29 - 46