< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Sofie Lietaert
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen
Affiliaties
- Klinische Psychologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 dec 2018 → 5 feb 2019 - Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 mei 2016 → 30 nov 2020 - Ervaringsgericht Onderwijs (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → 10 apr 2016 - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 apr 2011 → 30 sep 2012
Projecten
1 - 1 of 1
- Een genderkloof in de klas? Verscheidene percepties van leerkrachtstijl en leerlingbetrokkenheidVanaf1 jan 2012 → 5 jul 2016Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 7 van 7
- A gender gap in the classroom? Different perceptions of student engagement and teacher support(2016)
Auteurs: Sofie Lietaert, Bieke De Fraine, Karine Verschueren, Ferre Laevers
- The gender gap in student engagement: The role of teachers' autonomy support, structure, and involvement(2015)
Auteurs: Sofie Lietaert, Debora Roorda, Ferre Laevers, Karine Verschueren, Bieke De Fraine
Pagina's: 489 - 518 - The gender gap in student engagement: The role of teachers' autonomy support, structure, and involvement(2015)
Auteurs: Sofie Lietaert, Ferre Laevers, Karine Verschueren, Bieke De Fraine
Pagina's: 498 - 518 - Wat verstaan we onder betrokkenheid?(2015)
Auteurs: Sofie Lietaert
Pagina's: 56 - 64 - Zijn jongens echt minder gemotiveerd en betrokken dan meisjes?(2015)
Auteurs: Sofie Lietaert, Lies Huysmans
Pagina's: 100 - 108 - Hoe verhoog je als leerkracht de betrokkenheid van jongens en meisjes?(2015)
Auteurs: Sofie Lietaert, Lies Huysmans
Pagina's: 204 - 212 - Is typisch ook stereotypisch? Een leerkrachtstijl voor het verhogen van de betrokkenheid van jongens en meisjes(2013)
Auteurs: Sofie Lietaert, Bieke De Fraine, Evelien Buyse, Ferre Laevers, Karine Verschueren
Pagina's: 195 - 203