< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Sara Nijs
- Disciplines:Speciale nodenonderwijs
Affiliaties
- Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf21 mrt 2015 → 31 jul 2015 - Gezins- en Orthopedagogiek (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf21 mrt 2011 → Heden
Projecten
1 - 10 of 13
- Structuur van het werkgeheugen en prestaties bij kinderen met een verstandelijke beperkingVanaf12 feb 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Stress en stressregulatie bij kinderen met ernstig meervoudige beperkingenVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Stress en stressregulatie bij kinderen met ernstig meervoudige beperkingenVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Realiseren van onderwijs op maat en meer inclusief onderwijs: onderzoek naar kwaliteitsvolle samenwerkingsverbanden tussen het gewoon en buitengewoon onderwijs.Vanaf1 okt 2022 → 31 mrt 2024Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Persoonsgerichte zorg en personhood: Begrijpen, toegang krijgen tot, vastleggen en integreren van personhood bij personen met een hoge ondersteuningsnood die niet voor zichzelf kunnen sprekenVanaf1 nov 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Hoe identiteit begrijpen, bereiken, vast leggen en integreren in zorgcontexten voor personen met hoge ondersteuningsbehoeften die niet voor zichzelf kunnen spreken, aan de hand van ontwerp.Vanaf1 nov 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- 'Hoe identiteit te begrijpen, toegankelijk te maken, vast te leggen en te integreren in zorgcontexten voor personen met hoge ondersteuningsbehoeften die niet voor zichzelf kunnen spreken.'Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Kwaliteitsvolle interacties. Het optimaliseren van de interacties tussen zorgverleners en zorggebruikers in dag- of residentiële voorzieningen voor personen met een ernstig of diep verstandelijke beperking.Vanaf1 nov 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Wat maakt lesgeven aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften (SOB) specifiek? Een onderzoek naar effectief lesgeven aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften (SOB) en contingentie-effecten in het inclusief en buitengewoon onderwijs in Vlaanderen.Vanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Opening the black box: het beslissingsproces omtrent redelijke aanpassingen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften in het lager regulier onderwijs.Vanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
Publicaties
1 - 10 van 23
- Operationalisation of self-determination of persons with profound intellectual and multiple disabilities: A Delphi study(2023)
Auteurs: Sara Nijs
Pagina's: 300 - 312 - Best practice recommendations on the application of seclusion and restraint in mental health care: An evidence, human rights, and consensus-based approach(2023)
Auteurs: Kathleen De Cuyper, Jasper Vanhoof, Theo van Achterberg, Tim Opgenhaffen, Sara Nijs, Johan Put, Bea Maes, Chantal Van Audenhove
Pagina's: 580 - 593 - Meaningful moments of interaction with people with profound intellectual disabilities: Reflections from direct support staff(2022)
Auteurs: Sara Nijs
Pagina's: 1307 - 1316 - Ondersteuning aan leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften bekeken vanuit een continuüm(2022)
Auteurs: Sara Nijs
Pagina's: 121 - 200 - Samen inclusief onderwijs realiseren: Een handboek voor professionals binnen en buiten het onderwijs(2022)
Auteurs: Sara Nijs
- In search of a novel way to analyze early communicative behavior(2021)
Auteurs: Ann Dhondt, Ines Van keer, Sara Nijs, Bea Maes
Pagina's: 87 - 101 - Looking back, looking forward: Methodological challenges and future directions in research on persons with profound intellectual and multiple disabilities(2021)
Auteurs: Bea Maes, Sara Nijs, Sien Vandesande, Ines Van keer
Pagina's: 250 - 262 - Technologische hulpmiddelen(2020)
Auteurs: Sara Nijs
Pagina's: 277 - 290 - eHealth in the support of people with mild intellectual disability in daily life: A systematic review(2020)
Auteurs: Cathelijn EM Oudshoorn, Noud Frielink, Sara Nijs, Petri JCM Embregts
Pagina's: 1166 - 1187 - Interactions entre pairs chez les personnes polyhandicapées(2020)
Auteurs: Sara Nijs
Pagina's: 135 - 152