< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Karen Vermeir
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijskunde, Beleid en administratie
Affiliaties
- Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2012 → 28 feb 2022
Projecten
1 - 1 of 1
- Implementatie van onderwijsinnovatie: artefacten, ondersteuners, agenda’s en onderhandelingVanaf1 okt 2013 → 21 jun 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 13
- Unpacking the support practices of educational advisors: Congruency, loyalty, legitimacy, and urgency(2021)
Auteurs: Karen Vermeir, Geert Kelchtermans
Pagina's: 1 - 23 - Innovative practice as interpretative negotiation : A case-study on the kamishibai in Kindergarten(2020)
Auteurs: Karen Vermeir, Geert Kelchtermans
Pagina's: 248 - 263 - Educational innovations as interpretative negotiations A study of the M-decree in secondary schools(2020)
Auteurs: Karen Vermeir, Geert Kelchtermans
Pagina's: 108 - 124 - Praktijken van schoolbegeleiding: Een blik in de black box(2020)
Auteurs: Karen Vermeir, Geert Kelchtermans
Pagina's: 5 - 15 - Gewoon een kamishibai?! Implementatiepraktijken als het resultaat van interpretatieve onderhandelingsprocessen(2020)
Auteurs: Karen Vermeir, Geert Kelchtermans
Pagina's: 24 - 41 - Implementatie van onderwijsinnovatie: artefacten, ondersteuners, agenda’s en onderhandeling(2019)
Auteurs: Karen Vermeir, Geert Kelchtermans
- Artifacts as authoritative actors in educational reform. Routines, institutional pressures, and legitimacy in student data systems(2017)
Auteurs: Geert Kelchtermans, Karen Vermeir
Pagina's: 439 - 464 - Implementing artifacts. An interactive frame analysis of innovative educational practices(2017)
Auteurs: Karen Vermeir, Geert Kelchtermans
Pagina's: 116 - 125 - Artefacten als onderwijsvernieuwers. De casus van de BaSO-fiche in de zorgcontinuïteit tussen basis- en secundair onderwijs(2015)
Auteurs: Geert Kelchtermans, Karen Vermeir
Pagina's: 64 - 84 - Pedagogical content knowledge van leerkrachten wiskunde en gedragswetenschappen: een verkenning van overeenkomsten en verschillen(2015)
Auteurs: Fien Depaepe, Karen Vermeir, Ann Deketelaere, Anne Appeltans, Amanda Berry, Geert Kelchtermans
Pagina's: 114 - 130