< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Lars de Wildt
- Disciplines:Culturele sociologie, Culturele media, Digitale media, Sociologie van media
Affiliaties
- Instituut voor Mediastudies (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 nov 2014 → Heden
Projecten
1 - 2 of 2
- De Waarheid is Kapot: Online complottheorieën in competitie met de wetenschap.Vanaf1 nov 2020 → 31 okt 2021Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- 'Religietje Spelen:' Encoderen en decoderen van religie in video gamesVanaf1 nov 2014 → 4 sep 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 29
- Breaking Barriers: The Emergence of a Videogame Culture and Industry in the Arab World(2023)
Auteurs: Lars de Wildt
Pagina's: 300 - 312 - The Pop Theology of Videogames: Producing and Playing with Religion(2023)
Auteurs: Lars de Wildt
Aantal pagina's: 158 - Making Religion at Ubisoft(2023)
Auteurs: Lars de Wildt
Pagina's: 33 - 53 - Marketable Religion: How Game Company Ubisoft Commodified Religion for a Global Audience(2023)
Auteurs: Lars de Wildt, Stef Aupers
Pagina's: 63 - 84 - Poly-Truth, or the Limits of Pluralism: Popular Debates on Conspiracy Theories in a Post-Truth Era(2022)
Auteurs: Lars de Wildt
Pagina's: 784 - 798 - Digital Religion(2021)
Auteurs: Stef Aupers, Lars de Wildt
Aantal pagina's: 22 - ‘Down the Rabbit Hole’: Heterodox Science on the Internet(2021)
Auteurs: Stef Aupers, Lars de Wildt
Pagina's: 65 - 87 - Politics of Production: Videogames 10 years after Games of Empire(2021)
Auteurs: Lars de Wildt
Pagina's: 287 - 293 - Eclectic Religion: The flattening of religious cultural heritage in videogames(2021)
Auteurs: Lars de Wildt, Stef Aupers
Pagina's: 312 - 330 - Illuminati(2021)
Auteurs: Lars de Wildt
Pagina's: 306 - 309