< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Femke Geusens
- Disciplines:Interpersoonlijke communicatie, Media- en communicatietheorie, Wetenschaps- en gezondheidscommunicatie
Affiliaties
- Vrouw en Kind (Afdeling)
Lid
Vanaf1 nov 2022 → Heden - School voor Massacommunicatieresearch (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 nov 2014 → 31 okt 2022
Projecten
1 - 4 of 4
- Zwangerschaps- en bevallingsgerelateerd mediagebruik ter ondersteuning van de perinatale mentale gezondheidVanaf1 nov 2022 → HedenFinanciering: FWO senior postdoctoraal mandaat
- De rol van sociale media bij het alcoholgebruik van adolescenten en studenten.Vanaf1 jun 2022 → HedenFinanciering: BOF - diverse
- Voorbij zelfrapportering: Een verheldering van de rol van sociale aanvaardbaarheid in middelengebruik-gerelateerde sociale mediaeffectenVanaf1 nov 2019 → 31 okt 2022Financiering: FWO mandaten
- #DrinksWithFriends - De onderliggende processen en conditionaliteit van alcohol-gerelateerde sociale media effectenVanaf1 nov 2014 → 17 okt 2018Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 29
- The impact of self-monitoring physical and mental health via an mHealth application on postpartum weight retention: Data from the INTER-ACT RCT.(2024)
Auteurs: Femke Geusens, Hanne Van Uytsel, Lieveke Ameye, Roland Devlieger, Annick Bogaerts
- 'I had to Educate Myself': A thematic analysis of online stillbirth stories to improve obstetric care(2024)
Auteurs: Femke Geusens, Annick Bogaerts
- Is it the drinks or the friends? An experimental study of Identity Shift as an alcohol-related social media self-effect(2024)
Auteurs: Femke Geusens, Kathleen Beullens
- Drinking Buddies: The Importance of Proximal Norms in Emerging Adults’ Alcohol-Related Private and Public Social Media Use(2023)
Auteurs: Robyn Vanherle, Femke Geusens, Kathleen Beullens
- Daily Level Examination Indicates That Positive Affect, But Not Negative Affect, Is Associated With Alcohol and Marijuana Use Among Adolescents and Young Adults(2023)
Auteurs: Femke Geusens
Pagina's: 1030 - 1038 - “I See Dead People”: Exploring the Associations Between Watching Horror and Belief in the Paranormal(2023)
Auteurs: Femke Geusens
- Experimental test of drinking and abstaining social media content on adolescent and young adult social norms and alcohol use.(2023)
Auteurs: Femke Geusens
- First Comes Substance Use, Then Comes Social Media Posts? Examining the Temporal Ordering and Relative Strength of Relations Across Alcohol, Tobacco and Marijuana Use and Posting Behavior(2023)
Auteurs: Femke Geusens
Pagina's: 1 - 12 - Disentangling between-person level from within-person level relationships: How sharing alcohol references on Facebook and alcohol use are associated over time(2023)
Auteurs: Femke Geusens
- Self-Reported versus Actual Alcohol-Related Communication on Instagram: Exploring the Gap(2023)
Auteurs: Femke Geusens, Kathleen Beullens
Pagina's: 1 - 11