< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Centrum voor Taal en Onderwijs, Leuven
Research Institute
Hoofdorganisatie:facultaire en interfacultaire centra Faculteit Letteren, Leuven
Tijdsduur:1 okt 1997 → Heden
Organisatieprofiel:
Het Centrum voor Taal en Onderwijs bestudeert verschillende aspecten van taalgebruik in een meertalige context, gaande van de problematiek van linguïstische verscheidenheid tot allerlei aspecten van taalonderwijs in een meertalige context.
Trefwoorden:Language and Education, Linguistics
Disciplines:Talen, Literatuurwetenschappen
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 10 results
- Mariet Schiepers (Verantwoordelijke)
- Liesbeth De Paepe (Lid)
- Fien Loman (Lid)
- Jolien Mathysen (Lid)
- Mariet Schiepers (Lid)
- Mie Sterckx (Lid)
- Koen Van Gorp (Lid)
- Goedele Vandommele (Lid)
- Alexis Vermeersch (Lid)
- Pandora Versteden (Lid)
Projecten
1 - 10 of 67
- Evalueren & bevorderen van psychosociale, talige, en culturele ontwikkeling van jonge nieuwkomers: Een mixed-method interdisciplinaire studieVanaf1 feb 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Evalueren & bevorderen van psychosociale, meertalige, en culturele outcome bij jongenieuwkomers: Een mixed-method interdisciplinaire studieVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Vormingstraject taalbeleid op maat van secundaire scholen in de Vlaamse Rand rond Brussel.Vanaf1 sep 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Impactmeting LIGOVanaf1 mrt 2023 → HedenFinanciering: Privé-financiering van binnenlandse oorsprong - onbepaald
- International Early Learning and Child Well-being Study 2024 in Vlaanderen.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Begeleiding van scholen in functie van het verhogen van het taalontwikkelend handelen bij leerkrachten en de opmaak en het implementeren van een taalbeleid binnen A'REA UPVanaf24 okt 2022 → HedenFinanciering: Steden en gemeenten
- Taalbeleidstraject op maat van secundaire scholen in de Vlaamse Rand rond BrusselVanaf1 sep 2022 → 30 jun 2023Financiering: Privé-financiering van binnenlandse oorsprong - onbepaald
- Nascholingsproject Vitamine T.Vanaf1 sep 2022 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Verkorte begeleidingstrajecten kinderdagverblijven.Vanaf1 sep 2022 → HedenFinanciering: Provincies
- De rol van een niet-verplicht low-stakes summatief evaluatiesysteem bij de verbetering van het begrijpend-leesonderwijsVanaf14 jun 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 211
- Designing a Classroom-Based Task-Based Language Assessment Framework for Primary Schools: Blurring the Lines between Teaching, Learning, and Assessment(2021)
Auteurs: Koen Van Gorp
Pagina's: 585 - 602Aantal pagina's: 18 - Het effect van directe interactie en overhearing op woordenschatverwerving bij zesjarige kleuters van Vlaamse en Marokkaanse herkomst(2012)
Auteurs: Anneleen Boderé, Koen Jaspaert
Pagina's: 233 - 244 - Tien jaar LESLLA. Inspirerende conferentie voor docenten, beleid en onderzoek(2014)
Auteurs: Jo Drijkoningen
Pagina's: 3 - 5 - Op zoek naar de taalvaardigheid die het onderwijs vereist(2014)
Auteurs: Koen Jaspaert
Pagina's: 219 - 221 - Writing To Learn als krachtige leeromgeving voor de verwerving van kernbegrippen uit de lerarenopleiding en het beroepsleven(2013)
Auteurs: Lieve Verheyden
Pagina's: 50 - 55 - Mobiele technologie, exclusief extraatje of inclusief ieders stem?(2016)
Auteurs: Carolien Frijns, Jeroen Lievens
Pagina's: 18 - 19 - Expliciet of impliciet, that's the question(2014)
Auteurs: Koen Jaspaert
Pagina's: 17 - 19 - Migrant parents and their views on language and parental involvement: The impact of an embedded language course(2015)
Auteurs: Jo Drijkoningen
Pagina's: 53 - 68 - Language Awareness in Multilingual Classrooms in Europe: From Theory to Practice(2018)
Auteurs: Carolien Frijns, Koen Van Gorp
- Wie durft de draaideur te nemen? De betekenis van taakgerichte taalvaardigheidsdidactiek voor het hoger onderwijs(2014)
Auteurs: Carolien Frijns
Pagina's: 79 - 83