Zoek expertise

1 - 10 of 36 resultaten

Zoek term:

Brussels onderzoekcentrum voor Innovatie in Leren en Diversiteit Vrije Universiteit Brussel

Verantwoordelijke

Brussels research centre for Innovation in Learning and Diversity [BILD] is een onderzoeksgroep verankerd in de vakgroep Educational Sciences aan de Vrije Universiteit Brussel. BILD activiteiten richten zich op onderzoek over educatieve veranderingsprocessen in contexten van zowel formeel als levenslang leren. Een centrale focus omvat het bevorderen van participatie en inclusie via educatieve interventies through educational interventions om ...

Gedragswetenschappen - Leerprocessen Universiteit Hasselt

De algemene klemtoon ligt op de ontwikkeling van leer- en probleemoplossingsvaardigheden in het hoger onderwijs. Onderzoeksthema's zijn: 1. Het leerproces en de onderwijsaanpak; vaardigheden van een zelfregulerende student en van een competent probleemoplosser; selectie van te optimaliseren vaardigheden bij eerstejaarsstudenten; ontwerp en implementatie van een krachtige leeromgeving; de functie van de studietijd in het leerproces. 2. ...

Educatiewetenschappen Vrije Universiteit Brussel

De nieuw samengestelde onderzoekseenheid EDWE verenigt de researchteams Onderwijskunde en Agogische Wetenschappen. Gezamenlijk stellen ze drie speerpunten voor onderzoek voorop: - Verandering en innovatie in onderwijs en vorming - Gemeenschapsvorming - Cultuureducatie In de eerste onderzoekslijn wordt gezocht naar hefbomen voor verandering op verschillende niveaus van het educatief systeem: processen en effecten van innovaties in leren en ...

EduBROn Universiteit Antwerpen

Verantwoordelijke
De huidige onderzoeksterreinen van EduBROn zijn - kwaliteitsbewaking (zelfevaluatie in basis en secundair onderwijs, ontwikkeling van zelfevaluatieinstrumenten, benchmarking, de relatie zelfevaluatie-externe evaluatie en meta-evaluatie) - effectieve scholenonderzoek en instrumentontwikkeling - assessment (ontwikkeling van nieuwe assessmentmethodes zoals portfolio-evaluatie, zelfevaluatie, peerevaluatie) - open leren (stimuleren van begeleid ...