Zoek expertise

1 - 10 of 1106 resultaten

Zoek term:

Onderzoekscel Politieke Communicatie Universiteit Antwerpen

Verantwoordelijke
De Onderzoekscel Politieke Communicatie bestudeert psychologische, taalkundige, (nieuwe) media, socialisatie en marketing aspecten van politieke communicatie. Politieke communicatie wordt gezien als symbolische en strategische communicatie binnen collectieve mentale en groepsprocessen. De onderzoekscel analyseert het proces van de vorming van de publieke opinie. Hierbij gaat aandacht naar de rol van de politieke elites (politieke psychologie), ...

Centrum voor Marketing- en corporate communicatie onderzoek Vrije Universiteit Brussel

Het lopende onderzoek van MACO is geconcentreerd op: 1. Adverteren; 2. Politieke en verkiezende Marketing & Communicatie; 3. Bedrijfscommunicatie en organisatorische communicatie; 4. Openbaar Informatiebeleid; 5. Marketing Communicatie; 6. Public Relations.

Faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen Universiteit Gent

De Faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen werd in 1992 aan de Universiteit Gent opgericht. Tot die tijd was de faculteit onderdeel van de Faculteit Rechtsgeleerdheid. De faculteit heeft vier vakgroepen: Vakgroep Communicatiewetenschappen, Vakgroep Politieke wetenschappen, Vakgroep Sociologie, Vakgroep Conflict- en Ontwikkelingsstudies.

Onderzoek naar Digitalisering, Diversiteit en Democratie Universiteit Hasselt

De onderzoeksgroep R4D voert sociaalwetenschappelijk onderzoek naar drie grote fundamentele veranderingen in hedendaagse samenlevingen: digitalisering, diversiteit en democratie. Deze fenomenen hertekenen steeds sneller de relaties tussen individuen en kerninstituties zoals de staat, de markt, het middenveld, gemeenschappen, het gezin alsook tussen individuen onderling. Zo ontstaan nieuwe, complexe vraagstukken waarvan de uitkomsten vaak ...

Vakgroep Communicatiewetenschappen Universiteit Gent

Verantwoordelijke
De vakgroep telt vijf onderzoekscentra: Center for Persuasive Communication (CEPEC; onderzoek naar communicatiemanagement), Centre for Cinema and Media Studies (CIMS; onderzoek naar de rol die cultuur speelt in het verspreiden van smaken, waarden en ideologie in onze maatschappij), Center for Journalism Studies (CJS; onderzoek naar actuele ontwikkelingen binnen de journalistiek en het onderwijs over 'journalism studies'), Media en ICT (MICT; ...