Jenseits der pädagogischen Illusion? Historischvergleichende Überlegungen zur Wirkungsgeschichte der moralischen Bildung von Kindern und Jugendlichen KU LeuvenMarc Depaepe
De professionele onderhandelaar als producent en consument van de onderwijsgeschiedenis: Louis Van Beneden in dialoog met kerk en staat KU LeuvenMarc Depaepe
Paedagogica historica, quo vadis? An epilogue on the ambivalences and paradoxes of doing educational history KU LeuvenMarc Depaepe
Like a voice in the wilderness? Striving for a responsible handling of the educational heritage KU LeuvenMarc Depaepe
“Van oude mensen…”, over “de dingen” die in de geschiedenis van opvoeding en onderwijs toch niet zo gemakkelijk voorbij gaan…(In dankbare herinnering aan wijlen professor dr. Maurits De Vroede (1922-2002), mede naar aanleiding van de honderdste verjaardag KU LeuvenMarc Depaepe
Sobre la publicación de una biografía "atípica": el caso de Decroly (1871-1932) KU LeuvenMarc Depaepe
The fragile boundary between “education” and “educationalisation”: some personal reflections on the often exaggerated educational aspirations of museums KU LeuvenMarc Depaepe
Lost in Enthusiasm? An Elementary Qualitative Analysis of 44 Years of Research in Order to Show Why Even Today Educational Historiography is Not an Unnecessary Luxury KU LeuvenMarc Depaepe