Publications
The way to spend a workday matters in school principals’ somatic and psychological discomfort KU Leuven
BACKGROUND: School principals usually have to sacrifice health and family obligations to obtain sufficient work time. This study investigates school principals' somatic and psychological discomfort related to their time allocation to diverse work contexts and life domains, so as to test the optimal allocation of time to each context and domain. METHODS: This study is based on survey data of 347 school principals, from the preexisting 2021 Survey ...
The importance of a collaborative culture for teachers’ job satisfaction and affective commitment KU Leuven University of Antwerp
Reizen met Nicaise KU Leuven
Naar een versterking van het gelijke onderwijskansenbeleid in Vlaanderen? KU Leuven
Deze bijdrage vat de voornaamste bevindingen samen van vijf jaar SONO-onderzoek naar het Vlaamse Gelijke-onderwijskansenbeleid, meer bepaald de effectiviteit van de verhoogde schoolfinanciering a rato van het aantal leerlingen uit socio-economisch of socio-cultureel achtergestelde milieus (het zogenaamde GOK-ondersteuningsbeleid). Voor het onderliggende empirische onderzoek verwijzen we naar andere relevante publicaties; hier ligt de nadruk op ...
Een plan na OKAN. Een blik op de mogelijkheden van flexibele leerwegen voor ex-OKAN-leerlingen KU Leuven
Does the track matter? A comparison of students' achievement in different tracks KU Leuven
This study compared the effects of being in different tracks during the first 3 years of secondary education on student academic performance. A sample of a longitudinal cohort study in Flanders (3,205 students in 46 schools) was used to describe the learning gains for mathematics and reading comprehension. Four tracks were distinguished, with a clear hierarchy in mean student academic ability. A comparison was made per pair of tracks that are ...