< Back to previous page
Researcher
Virginie März
- Disciplines:Education curriculum, Instructional sciences, Policy and administration
Affiliations
- Centre for Innovation and the Development of Teacher and School (Research group)
Member
From1 Aug 2011 → 31 Aug 2014 - Education and Training (Research unit)
Member
From1 Aug 2010 → 31 Jul 2011
Projects
1 - 1 of 1
- Agency and structure in practices of educational innovation. A description and analysis of implementation practices in primary and secondary schools.From1 Oct 2008 → 9 May 2014Funding: FWO fellowships
Publications
1 - 7 of 7
- Invoering en afschaffing van de mentoruren. Naar een professionalisering van het mentorschap(2014)
Authors: Virginie März, Geert Kelchtermans
Pages: 162 - 175 - Sense-making and structure in teachers’ reception of educational reform. A case study on statistics in the mathematics curriculum(2013)
Authors: Virginie März, Geert Kelchtermans, Patrick Onghena
Pages: 13 - 24 - De plaats van statistiek in het onderwijs: in of uit de wiskundeles?(2010)
Authors: Virginie März, Stijn Vanhoof, Patrick Onghena
Pages: 170 - 177 - Worstelen met werkplekleren. Deel 1: naar een beschrijvend model van werkplekleren(2010)
Authors: Geert Kelchtermans, Katrijn Ballet, Virginie März, Liesbeth Piot
Pages: 4 - 11 - De vernieuwing van het statistiekonderwijs in Vlaanderen: percepties en betekenisgeving in het implementatieproces(2010)
Authors: Virginie März, Stijn Vanhoof, Geert Kelchtermans, Patrick Onghena
Pages: 134 - 151 - De vernieuwing van het statistiekonderwijs in Vlaanderen: percepties en betekenisgeving in het implementatieproces(2010)
Authors: Virginie März, Stijn Vanhoof, Geert Kelchtermans, Patrick Onghena
Pages: 134 - 151 - Statistisch redeneren: achtergrond en voorbeelden(2009)
Authors: Greet Peters, Virginie März, Stijn Vanhoof, Patrick Onghena
Pages: 229 - 243