< Back to previous page
Researcher
Carolien Frijns
- Disciplines:Language studies, Literary studies
Affiliations
- Centre for Language and Education, Leuven (Research institute)
Member
From1 Oct 2010 → 31 Mar 2020
Projects
1 - 1 of 1
- If we would ask the children. The potential of productive interaction for second language acquisition from the early beginningFrom1 Jan 2013 → 12 Apr 2017Funding: Own budget, for example: patrimony, inscription fees, gifts
Publications
1 - 10 of 31
- Masters basisonderwijs voor de klas? Een exploratieve studie naar Europese praktijken(2019)
Authors: Charlotte Struyve, Carolien Frijns, Bénédicte Vanblaere, Kaat Delrue, Bieke De Fraine
Pages: 283 - 298 - De vliegtuigklas. Naar sterk taalonderwijs op de basisschool(2019)
Authors: Carolien Frijns
- Make, think, tinkering. Al doende leren en creëren(2018)
Authors: Tom Demuynck, Katrijn Pools, Carolien Frijns, Bart Huyghe
Pages: 32 - 41 - Nederlands als tweede taal: Een onderzoek naar de relatie tussen interactiestijlen en taalverwerving bij kleuters(2018)
Authors: Carolien Frijns
Pages: 4 - 7 - Maak kennis met Touch2Learn. Over smartphones en nóg slimmer onderwijs(2018)
Authors: Jeroen Lievens, Carolien Frijns
Pages: 79 - 84 - Introduction: Towards Critical Multilingual Language Awareness for 21st century schools(2018)
Authors: Koen Van Gorp, Carolien Frijns
Pages: 1 - 20 - Language Awareness in Multilingual Classrooms in Europe: From Theory to Practice(2018)
Authors: Carolien Frijns, Koen Van Gorp
- The effects of raising Language Awareness in mainstream and language classrooms: A literature review (1995–2013)(2018)
Authors: Carolien Frijns, Koen Van Gorp, Lies Sercu
Pages: 21 - 86 - Serving policy or people? Towards an evidence-based, coherent concept of language awareness for all learners(2018)
Authors: Carolien Frijns, Lies Sercu, Koen Van Gorp
Pages: 87 - 116 - How do students and lecturers experience the interactive use of handheld technology in large enrolment courses?(2017)
Authors: Tom Van Daele, Carolien Frijns, Jeroen Lievens
Pages: 1318 - 1329