< Back to previous page

Publication

The Suitcase

Journal Contribution - Journal Article

De koffer staat in de studio. Leeg. De duizenden brieven die er ooit in gepropt zaten, zijn intussen gesorteerd op datum, gelogd, gelezen, sommige uitgetypt en andere gefotografeerd. Muriel Leysen, de eigenares van de koffer én van zijn inhoud, stierf in de jaren 1970 in Johannesburg. De vader van de kunstenares had de koffer meer dan veertig jaar onder zijn hoede. Na zijn dood bracht de kunstenares de koffer naar België. Onlangs, in januari, kwam er een nieuwe brief toe. Eentje van Muriel. ‘De koffer’ is een tussenstation in Wendy Morris’ lopende studie rond de rol van brieven binnen een artistieke onderzoekspraktijk. The suitcase stands empty in the studio. The thousand letters once crammed into it have been sorted by date, logged, read, some typed up and others photographed. Muriel Leysen, the owner of the case and its contents, died in Johannesburg in the 1970s. The father of the artist has been guardian of the suitcase for over forty years. Following his death the artist brought the case to Belgium. Now, in January a new letter has arrived. This one is from Muriel. ‘The Suitcase’ is a waystation in Wendy Morris’s ongoing investigation into the role that letters might play in an artistic research practice.
Journal: Forum+: For Research and arts
ISSN: 0779-7397
Issue: 2
Volume: 26
Pages: 21 - 28
Publication year:2019
Accessibility:Open